Eğitim Öğretim Metotları | Eğitim Öğretim Metotları:
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Dinleme ve Anlamlandırma
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, özel donanım
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
|
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
Özel donanım
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
|
|
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
|
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
|
Program Çıktıları
1-Alanıyla ilgili konularda bağımsız çalışabilme, etkin karar alma, yazılı ve sözlü iletişim kanallarını kullanarak fikirlerini akademik ve mesleki düzeyde ifade edebilme, disiplinler arası iş birliğini teşvik edebilme becerisi. 2-Alanıyla ilgili konularda uzmanlık seviyesinde danışmanlık yapabilme, çözüm önerileri sunabilme, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle karmaşık problemlere stratejik yaklaşımlar geliştirme ve bu süreçte liderlik yapma becerisi. 3-Bilimsel alanda kendi uzmanlık konularıyla ilgili çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir şekilde sunabilme; araştırma sonuçlarını analitik bir yaklaşımla değerlendirme ve yayımlama becerisi. 4-Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda aktif rol alma, ekip ruhu oluşturma, iş birliği ve koordinasyonu sağlayarak proje ve araştırma süreçlerini başarıyla yürütme becerisi. 5-Ekonomi ve tarım ekonomisi uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilme, elde edilen verileri yorumlayarak uygulamaya aktarabilme ve sonuçlarını çözüm süreçlerinde değerlendirebilme becerisi. 6-Kendi başına araştırma yapabilme, proje geliştirme ve yönetme, veri toplama, analiz etme ve bu süreçte bilimsel yöntemleri kullanarak bağımsız karar alabilme becerisi. 7-Mesleki etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma; toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere duyarlı bir şekilde hareket ederek etik kurallar çerçevesinde çalışmaları yürütebilme becerisi. 8-Tarım bilimleri ile ekonomi biliminin temel prensiplerini bir arada kullanarak, tarım sektöründe karşılaşılan ekonomik sorunları anlama, analiz etme ve etkili çözümler üretebilme becerisi. 9-Tarım ekonomisi alanında karşılaşılan karmaşık sorunları çözebilmek için yeni fikirler ve yöntemler geliştirebilme, stratejik planlar üretebilme ve bu yöntemlerin uygulamasını etkin bir şekilde gerçekleştirebilme becerisi. 10-Tarımın ekonomik nitelikli sorunlarını algılayabilme; mikro ve makro düzeyde veri toplama, bu verileri analiz etme ve yorumlama; projeye dayalı çözüm önerileri geliştirme ve bunları uygulamaya aktarma becerisi. 11-Yaratıcılık ve yenilikçiliğin bilgi toplumuna geçişteki önemini kavrayarak, girişimcilik alanında bilgi sahibi olma ve yenilikçi düşünceleri ekonomik çözümlerle birleştirebilme becerisi. 12-Yaratıcı ve eleştirel düşünme yeteneği geliştirerek, sorunlara kalıcı ve yenilikçi çözümler bulabilme; mevcut bilgileri sorgulayıcı bir yaklaşımla ele alarak alternatif çözüm yolları geliştirebilme becerisi. 13-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseyerek, sürekli kendini geliştirme ve çağın gerekliliklerine uygun olarak mesleki becerilerini yenileme; değişen iş yaşamı koşullarına uygun yaratıcı ve özgün alternatifler üretebilme becerisi. |